måndag 31 oktober 2022

hösten


 Denna oktober har varit väldigt intensiv. 
Tanken var ju att få en ny kollega i början av denna månad, men så blev det inte.
Hennes liv förändrades och där stod vi igen utan en extra trygghet att luta oss emot.
Så efter klövverkning, tredjeskörd och nu även coronasjuka i hela arbetsgruppen, förutom jag.
Så är det bara skitkörningen kvar och grannbondens skörd som ska hinnas med innan man 
äntligen kan koppla av något.

Jag hade hoppats denna höst att hinna fotografera några höstiga bilder, men så har det ju inte blivit.
När jag kunde var jag rätt dålig, utan någon egentligen bra förklaring. Kanske för mycket jobb?

I alla fall så har jag idag varit ledig efter en intensiv vecka. Egentligen hade jag mått bra av mer 
ledighet, men så blir det inte. Vi hittade i veckan som var i alla fall en ny kollega. Så nu håller
vi tummarna att hon kommer i slutet av november. 

Vad jag har gjort på min lediga dag? Sovit och tagit det lugnt fram till 12, sen var jag iväg på fotojobb
hos en bekant. Riktigt trevligt. Man är verkligen ringrostig när det kommer till porträttfotografering.
Framför allt barn. På vägen mot stan körde jag förbi en äng med får, och jag såg ljuset.
Jag han nästan köra förbi parkeringsfickan innan jag hastigt slängde mig in på den. 
Jag kunde inte köra förbi när jag ändå hade tid och kameran med mig.
Fick ju även testköra mitt black mist filter. Det var rätt rogivande att stå där i vägkanten och kolla
på fåren beta och sno några vackra stunder på kameran.

Efter en stund kom jag tillbaka till verkligheten och då bar bilen in mot stan för att köpa mig nya
peltorlurar. Så som jag har längtat!
Så nu äntligen kan jag lyssna på musik och poddar när jag jobbar.

Inga kommentarer: