torsdag 18 augusti 2022

Sommarn är ju snart slut!

Hej!

Ja, jag vet... det var som vanligt länge sen och den här gången har jag nog varit bort ifrån bloggen
lite väl länge.

Blev faktiskt själv chockad när jag såg att senaste inlägget var ifrån februari. 
Det har ju hänt en hel del sen sist och det är omöjligt att få med allt i ett inlägg.
Så jag tänker att jag hoppar det som har varit och gå på det som händer just nu.

Jag följer Nevnarien på instagram och den kvinnan kan verkligen inspirera mig.
Jag har upptäckt att hon och jag har väldigt mycket samma intressen och det gör ju saken inte alltid
bättre. Hon ger mig hela tiden nya spratt i huvudet. Som nu tex... jag har sen hon gjorde ett inlägg
om ett fotofilter ifrån Nisi (nisi black mist) gått och funderat på det där filtret.
Så igår tyckte jag faktiskt att jag kunde få unna mig det. Jag har gått igenom så mycket tråkiga
saker privat det senaste året. Sen hoppas jag att det kan få mig att komma igång igen med fotograferandet. Så jag beställde Nisi black mist 1/4 ifrån cyberphoto. 

Och som ett brev på posten fick jag feeling och tog faktiskt fram kameran med mitt "nya" objektiv
som jag inte har använt så mycket för jag känner mig begränsad med brännvidden.... fram till årets semester. När jag satt vid Robins mammas sommarstuga och lekte med objektivet medans Robin fiskade. Då upptäckte jag en funktion som jag missat tidigare. Så nu kan jag använda detta objektiv 
i min vardag på ett helt annat sätt. Det fanns tydligen två inställningar på brännvidden (1.6m och 0.9m) Lycka! Eftersom det är begränsat med storlekar på dessa filter så
fanns det bara rätt storlek till mitt Canon EF 135mm
... och eftersom jag nu kan använda denna lins mer så var det motiverat att köpa filtret.

Nu kom jag ifrån det jag skulle skriva... Jo jag fick feeling och tog med mig kameran ut för
att ta lite porträttbilder. Inte för att man ser så jäkla bra ut, men jag är ju jag... vad kan man göra.
Som vanligt drabbas jag av den där feelingen precis innan solen ska ta och gå ner, men det är också
då det är som mest magiskt att fotografera.

Jag hoppas sommaren kan hålla sig kvar ett tag till så jag hinner provköra filtret en hel del.
Lite regn skulle dock vara väldigt uppskattat.

 


Inga kommentarer: