onsdag 16 februari 2022

Leka i photoshop





 Den senaste veckan har jag ägnat mig lite åt att utforska photoshop och dess möjligheter.
Har hunnit med en del manipulering nu och man kan bara hoppas att det blir bättre och bättre.
Senaste två dagarna har jag ägnat mig åt att leka lite mer ljus. Den första bilden är ifrån igår som
jag lite snabbt slängde ihop på en timme. Dagen innan blev det bilden under.
Den bilden är inte så bra utförd men så pass som jag klarade av just då. Ändå gillar jag den bilden,
det blev lite av en sagokänsla i den.

Robin har vid några tillfällen varit lite sur på mig för att jag sitter så mycket vid datorn, men det
börjar lugna ner sig nu. Nu har jag dessutom köpt mig dom två första böckerna av familjen
Bridgerton. Som är så äckligt lättläst att man slukar en bok lika fort som man hunnit öppna upp den.
Älskar serien som går på Netflix men blir lite sur när det inte alls är som i boken. Inte helt.
Daphne i boken har egentligen mörkbrunt hår och träffar inte Simon på samma sätt som i serien.
Att hon dessutom skulle vara drottningens juvel som i serien är heller inte sant.
Ska bli spännande i vilket fall att fortsätta läsa boken. Den är underhållande och gullig.

Så det varvar jag med mellan redigeringarna. Vill ju inte tjata ut mig för mycket vid datorn.

För övrigt har jag och Oskar börjat röja längs med ett av betena idag. Jag riktigt älskar att röja.
Det är något med saker som bara håller igång en utan att man behöver fundera allt för mycket.
Det är så avslappnande.

Inga kommentarer: