onsdag 9 februari 2022

Tränar


Det har varit så länge sen, sen jag photoshopat och grejat på datorn.
Så idag tyckte jag att det var dags. Har många gånger tyckt att mina bilder kanske blir lite för
mycket åt det blå/gröna hållet, och försöker nu hitta ett sätt att få till en mer varm ton.
Jag är annars väldigt kär i gröna toner i en bild när det kommer till grönska.
Jag vet att många fotografer gillar att dra ner på det gröna, men jag är lite tvärtom.
Älskar annars dessa fotografers bilder, men har svårt att gilla mina bilder när jag försöker på
något liknande. Det är inte riktigt jag. Likaså älskar jag dom som tonar ner sina bilder, men 
just mina bilder gillar jag mest med en djup färg och kontrast. Sen vill jag ibland twista till det,
men känner mig då i stället ute och cyklar. Det är verkligen inte lätt att hitta sitt signum i sin
bildbehandling ibland. Det jag däremot gillar är att utvecklas. Vilket jag idag känner att jag har
gjort. 

Något jag verkligen skulle vilja är att lära mig jobba mer med lager och göra fantasifulla bilder.
Så det är något jag tänker att jag ska försöka lära mig. 

 


Vänstra bilden i min vanliga redigering och den högra är med en värmande övertoning

Inga kommentarer: