fredag 3 december 2021

När snön kom


Välkomna in i värmen.
Snön kom den här veckan tillslut, inte för att jag är ett stort fan av snöfall.
Däremot gillar jag när snön får ligga stilla utan att smälta bort och utan en massa
snöstormar som hela tiden innebär att man måste skotta sig fram precis över allt.

Däremot gillar jag December, månaden som tillåter en att baka allt det goda som hör
julen till. Pyssla och göra det så varmt och mysigt i sitt hem.
Det har blivit så mycket roligare med sånt sen vi flyttade in i vårt hem.
Nu känns det som att det är lönt att försöka göra sitt hem fint, huset vi hyrde innan var
i stort renoveringsbehov och inte särskilt mysigt. Inte ens när man försökte, men det blev så klart
bättre. Idag på min lediga dag har jag tagit det lugnt. Kollat på julfilmen "A timeless christmas"
Den är riktigt mysig, så mysig att jag tjuvtittar på den igen medans jag skriver detta.

Jag han springa ut och ta några porträttbilder i kölden, och även redigera och uppdatera min
profilbild på instagram. 
För en stund sen slängde jag ihop ett gäng saffransnittar dessutom.
Recept taget ur Fredrik Nyléns nya bok, "Baka till Jul". Så goda och enkla att göra.
Nu ska jag fortsätta dagen i samma lugna anda och njuta av värmen innan det är dags
för helgjobb i morgon. 





 

Inga kommentarer: