måndag 2 augusti 2021

Världens sämsta tajming



Har jobbat helg den här helgen och ingen utav oss har då haft tid att måla.
När jag kollade väder-appen igår så sa den sol hela veckan, utom lördag.
Så fett fel den hade. Jag har varit vaken sen 6.30 idag för att en lastbil skulle komma med ett paket.
Sen fann jag ingen ro att gå och lägga mig igen. Vilket slutade med att jag snyggade till i gästrummet,
tvättade, diskade köksfläktfiltret, fixade köttfärssåsen till dagens middag (lasagne) i crock poten,
redigerat lite bröllopsbilder, bakat jitterbugg för första gången och så skulle jag äntligen ta tag i att måla. Solen har varit framme hela förmiddagen och när jag ska till att byta om och gå ut klockan 12...
Ja, tror ni inte att det har börjat regna då!
Ser ut att vara regn och mulet resten av dagen om man kollar ut. I vilket fall så är dagens huvuduppgift
redan förstörd och uppskjuten till framtiden. Så himla trött på det. 

Just nu känns det som att huset aldrig kommer bli färdigmålat.
Kan bara hålla tummarna att helgen ger oss mer tur med vädret.

Så nu tänker jag ta en tupplur och läsa bok innan det är dags att laga mat igen.
Måttligt road just nu.

Inga kommentarer: