fredag 30 juli 2021

Sena bilder ifrån semestern I


Första dagen på semestern för exakt två veckor sen, då befann vi oss i Kullaberg.
En väldigt mysig och vacker plats på kusten. Tack vare Jocke och Jonna, och deras spökjakter 
hittade vi hit. Fyren var tyvärr stängd men det gjorde inte så mycket. Miljön var en upplevelse i sig. Vi vandrade ner till en grotta sydväst om fyren, och vägen dit var rätt brant och stenig. Motion fick vi alla fall, sen om det var så mycket att titta på... det är en annan sak.


Nimis har länge varit ett utflyktsmål jag skulle vilja besöka. Vägen dit var tuff och vägen 
tillbaka var väl något tuffare. Väl framme så gick vi inte längre än till dess början.
Vi var lite dåligt förberedda från början, och det var varmt. Jag hade mer eller mindre börjat
få känningar i svanskotan efter olyckan med fyrhjulingen, och kände att jag ändå var nöjd med att få se konstverket så här pass. Rätt cool ändå, om nu ett dårskap kan vara det.
Vägen tillbaka var tuff med brant och jobbig terräng. Ändå tyckte jag nog att det gick fortare upp än ner. Väl framme skrek kropparna efter svalka





Jag hade tidigare sagt att jag ville bada någonstans, och vi hamnade spontant nere i Lerhamn.
Vattnet var sådär underbart svalkande efter vårat äventyr. Robin nöjde sig med att sitta på en av stenarna och filosofera (med sin telefon).

Väl på hotellet Erikslund, så duschade vi snabbt av oss innan vi drog till restaurangen på hotellet.
Jag var lite skeptisk till att maten där skulle vara bra, men jäkla i att!
Vi åt "black and white" och det var magiskt gott. Smaklökarna riktigt dansade en vals på tungan.
God mat gör mig lycklig, sen att köttet var svenskt gjorde det ännu bättre.


 

Inga kommentarer: