söndag 11 juli 2021

Fotojobb



 Tjoho!

Nu har man gjort sin första vecka på semestern. Vilket är otroligt skönt, samtidigt kan jag 
inte påstå att våran semester är särskilt avkopplande. Varenda stund som det inte regnar, ägnas åt målning. Vi har kommit mer än halvvägs nu. Vilket får en att känna hopp om att bli klara någon gång.
 Jag har stora planer på hur vi ska fira när väl den dagen kommer.
Förhoppningsvis redan i morgon, men det är nog rent praktiskt omöjligt. För att det ska kunna ske behövs det ett helt team ompalomper och en massa stegar.

Det är tur att jag ändå på något konstigt vis finner målandet rätt så terapeutiskt.
Tiden springer iväg och jag tycker inte att det är allt för tråkigt.

Det är tur ändå att vi har fått en del ofrivillig ledighet från målandet. Har ju småregnat till och från.
I fredags bland annat, då fick jag tid pga regnet att åka och köpa mig en ny dator.
Har ju inte haft en fullt fungerande dator på ca 2 år. Blev en laptop tillslut efter mycket om och men.
Det var tanken på min första egna dator som fick mig att välja det tillslut.
Att kunna sitta var som helst i huset och jobba, så himla skönt.
Plus att chansen att Robin låter bli min dator blir mycket större, det räcker med att jag segar ner den.

Efter shoppingrundan som slutade något dyrare än vad jag hade räknat med, så stack jag iväg mot
östrasidan för bröllopsfotografering. Regnet var i luften och jag bad till vädergudinnan att 
låta regnet vänta i alla fall 2 timmar. Vilken jäkla tur vi hade, hon lyssnade, och vi kunde utan 
problem fotografera utan att bli störda. När vi väl skulle avsluta så kom det någon droppe.
Snacka om att jag var en lycklig fotograf då. Ljuset hade varit toppen att fotografera i och så 
kommer regnet när man var klar. Topnotch!

Nu har jag äntligen redigerat klart Fias graviditetsfoton och jag ska försöka ta tag i
bröllopsbilderna imorgon kväll, om jag får någon ledig tid då. Vilket jag nog inte får när jag tänker 
efter.

Bjuder på två bilder ifrån mina senaste uppdrag. Kan hända att det är dom enda för i år också,
hittills.


Inga kommentarer: