fredag 12 mars 2021

Oj oj oj

 Det börjar lida mot vår äntligen, trots stormen igår som dessutom fått namnet Evert. Som tur har vi inte märkt av honom så mycket. 

I veckan har jag äntligen slutfört beställningen av dahliorna som jag har suktat efter nu i någon månad. Några av dom har jag dessutom haft på min vårbeställning så långt tillbaka som september. Längtar så nu! 

Jag har dessutom varit duktig och för sått en del godsaker och blommor redan. Idag köpte jag även sättpotatis när jag var i stan för att köpa hönsfoder. Får se om jag behöver köpa mer senare. Nu hoppas jag på att vi snart kan börja gräva ett trädgårdsland nedanför slänten. Vore skönt att ha det klart innan april. Tänk att jag som inte har några gröna fingrar, skulle tycka att odla är roligt. Otippat. 

Just nu väntar jag ivrigt på mina egengjorda geléhallon. Nog för att det dröjer någon dag innan dom är helt klara, men det går ju att provsmaka innan dess. 

Hoppas ni har det bra och håller er friska.❤️






1 kommentar:

Camilla Karlsson sa...

så fin färgskala på dahliorna du köpt, ser ut som att dom kommer passa bra tillsammans. Mina nya dahlior är betydligt mer blandade i färger, får se hur det kommer bli. hoppas gelehallonen blev bra?
kramen...