måndag 15 mars 2021

Ledig måndag

Idag lyckades jag faktiskt för ovanlighetens skull få en rätt bra sovmorgon. Ingen hund som pep och ville ut (Mimmo). Tanken var att äta frukost men i stället började jag och Knut dammsuga huset, avslutade med att även svabba golven. Kan kännas lite onödigt just nu när Mimmo löper, men bättre att byta ut smutset än att ha samma smuts. 

Är helt slut nu efter att ha hållit igång större delen av dagen. Har ju hunnit städa, baka, förberett mat, gått långpromenad, hämtat dricksvatten och nu bakar jag av en schweizisk maräng med marmorerad choklad. Som tur sköter ugnen det sistnämnda, så jag kan sitta i soffan och bara ta det lugnt och kolla på herkules.... Eller kollar.... Jag har det mest som bakgrundsljud för mobilen har tagit över mitt liv alldeles för mycket. 
Någon som har igenkänning på det? 



 

Inga kommentarer: