söndag 21 mars 2021

Måste bara visa min nya fina mugg. 
Första gången jag såg Filifjonkan som mugg var precis när jag började samla och då hade den precis börjat gå ur sortimentet. Jag han aldrig köpa den helt enkelt. Nu har äntligen en ny släppts och den är minst lika fin som den förra. 

Hur länge jag har samlat på mumin? 
Jag har ingen exakt datum eller år, min gissning skulle väl vara 2013 eller så. 2014 är jag rätt säker på att då hade jag några muminmuggar. Har ju hunnit bli några stycken under dom här åren kan man säga... 

I alla fall, den här helgen har vi börjat gräva för trädgårdsland och Robin har då också börjat slänta ut slänten som vi har på baksidan ner till den tänka trädgårdslandet. 
Det är inte lite jobb som väntas göras det här året. Vi får väl se vad som hinns med. Men en liten prioritetlista har vi.

1. Trädgårdsland 
2. Måla huset
3. Skaffa förråd
4. Anlägga gräsmatta (mot hösten) 





 

Inga kommentarer: