lördag 2 januari 2021

Inte som planerat




Idag har jag varit så trött och uttråkad. Det var en tuff arbetsdag igår och den blev lång dessutom. Så idag har jag sovit rätt länge för att ta ikapp den sömn man missat. Jag är dessutom ensam hemma den här helgen med bara Paxa och Snobben som sällskap. 

Tillslut bestämde jag mig för att åka in till stan för att inhandla lite målarfärg till mitt nya projekt "måla vitrinskåpet". Kör in på bauhaus parkering och ser med en gång den jättelånga kön utanför dörrarna in. Nu tar dom tydligen in bara ett fåtal personer åt gången in i butiken. Vilket är ju skitbra! Jag hade bara inte lust att stå där och vänta, så jag vänder tillbaka och drog till blomsterlandet i stället. 

På blomsterlandet var det inte alls så mycket folk och jag vågade faktiskt parkera och gå in. Tog med mig en kundvagn för jag tänkte att jag passar på att handla en del när jag ändå har vågat mig dit. Blomsterlandet är en butik jag alltid har älskat sen jag var liten och vi åkte hela familjen dit. Kan bero på den lilla fiskdammen som alltid var så spännande. Nu i vuxen ålder så vet jag att dom har riktigt kraftiga och bra växter där. 

I alla fall ställde jag undan min kundvagn för att jag skulle kolla lite längs med väggen på kaktusar, palettblad och annat fint. När jag ska gå tillbaka till vagnen är den borta. Troligtvis var det damerna bakom mig som hade snott den, men jag är för svensk och vågade inte fråga om det var någon av dom som hade tagit den. Så jag fick ta två korgar och försöka få plats med så många blommor jag vågade i dessa. Under tiden jag går där inne i butiken är det en man, vet inte hur gammal han kunde vara..  kanske 35 och uppåt. I alla fall, jag märker att han hela tiden tittade på mig så fort jag var i närheten. Inte surt eller något utan nästan lite intresserat. Ska nog lägga av att använda min klarröd mössa, för det vekar som att den drar blickarna till sig. 
Det var ju en gång hos doktorn jag använde den, och efter typ nästan flashat hela överkroppen för herrn så var han tvungen att kommentera min röda mössa när jag precis ska gå därifrån. Kändes lite komiskt och konstigt just då. 
Jag har lite problem när killar/män kollar på mig så där tydligt. Hua. Som om jag var en unik blomma där i blomsterlandet. Fint kanske, jag vet inte.. 

I alla fall fick jag hem 2 stora fina monstreor för endast 129 kr stycket. Plus 3 andra gröna växter. Passade även på att köpa kronljus till ett hiskeligt pris. Jag har ju redan bränt upp 30 stycken på kanske 2-3 månader. 

Väl hemma packar jag upp mina blommor och letar efter krukor att ha dom i. När jag gå ner i huk så hör jag det där olycksbådande ljudet när tyg spräcks. Japp, mina favorit jeans (efter mina grå) sprack i ljumsken. Jippi, där gick mina enda par jeans jag kommer i just nu... Typ. Har ju ingen lust att springa i butik just nu, och handla jeans på nätet det gör jag inte. Passformen är så viktig när det kommer till jeans. Så snart har jag absolut inga kläder kvar som jag känner att jag vill använda. Har ju gått upp 7 kg på 2 år. Vilket jag ska försöka ta tag i nu. Min plan är i alla fall att gå ner 5 kg så jag slipper springa i butik efter nya kläder. Det räcker med att jag nu behöver nya jeans. 

Inga kommentarer: