onsdag 2 december 2020

Zumbapass

 


Jag har känt mig rätt omotiverad till att röra på mig det här året. Mest för att allt jag vill göra vågar jag inte göra just nu. Jag har inte vågat åka till simhallen trots att jag har haft ett årskort där sen förra december. Jag har velat börja dansa bugg igen eller gå zumbapass, men som sagt det är ju inte lämpligt i dessa tider. Jag tycker fysträning hemma är skittråkigt ensam och springa/jogga... Ja, det har jag helt enkelt inte lust med...

Men så kom jag på igår.... Det finns kanske Zumbapass på Youtube! Till min stora glädje fanns det hur mycket som helst. Jag älskar zumba där man rör sig till bra och känd musik. Jag är inte jätteförtjust i latin zumba.

Så då kom jag in på den här kanalen idag. Han är hur festlig som helst och det händer saker och det är fart. Så jag gjorde en spellista på ca 45 minuter med några av hans videos. Så nu har jag äntligen kört mitt första zumbapass på länge. Helt corona säkert, hurra! Första gången med koreografin brukar man känna sig urtöntig och väldigt väldigt ful. Likadant var det den här gången. Men, vad tusan, jag hade hur kul som helst. Kommer absolut göra om passet minst 2 gånger till den här veckan. Träning ge färdighet och när man kan koreografin utantill då kommer man kunna släppa loss ordentligt. Längtar!

Ett tips helt enkelt

Inga kommentarer: