söndag 25 oktober 2020

Städarhelg


 Då så var denna helgen snart till ända.

I fredags fick vi huset i alla fall godkänd på entreprenaden. Så nu har vi nycklarna i våra egna händer. I övrigt så är det bara att flytta in när vi har fått vatten in i huset. Som tur så skulle spolbilen komma till oss redan i morgon. Så skönt att få domen fortare än vad vi vågat hoppats på. Nu håller vi tummarna att det löser våra problem. Har bett till högre makter hela helgen. Lovat att jag kommer vara så snäll tjej jag bara kan. (Vill ju inte lova för mycket). Har också provkört med pendeln och den går mot det positiva hållet. För skoj skull testade jag igår kväll att fråga pendeln om vilken restaurang Robin skulle hämta hem kinamat ifrån efter jobbet. Vi har ingen direkt favoritställe vi åker mer till. Mest brukar det bli Ming. Frågade den om han skulle hämta på Bao wook? nej. Ming palace? Nej. Peking? Ja

När Robin sen ringde för att meddela att en bil med kinamat kommer lastat, ja då vågade jag knappt fråga honom om vilken restaurang han hade hämtat ifrån. Vart hämtade du? frågade jag tillslut. -På Peking, svarade han glatt. - Hua! sa jag och så fick jag förklara mig när han lät förvånad på mitt svar. Creepy tyckte vi båda.

Så vi får hoppas att resten stämmer efter den kvällens session.

I alla fall har helgen bestått av att städa det nya huset för min del. Dammsugit och så har jag nästan putsat klart alla fönster som finns på det huset. Utom halvmånarna och 5 fönster på nedervåningen. Rätt trött i armen nu.

Idag har vi kört ett last till återvinningen innan släpkärran kapsejsade. Då fick vi i stället åka och storhandla på Ikea igen. Idag blev det inredning till skafferiet och en massa gardinstänger.

Nu ska vi äntligen äta mat. Varför ska det alltid bli så sent med mat? 


Inga kommentarer: