fredag 23 oktober 2020

Ont i magen

 Igår eftermiddag fick vi veta att vårat borrhål som i maj hade vatten, nu hade slammat igen sig. Vi kan alltså inte flytta in idag. Eller få en godkänd besiktning.

Alltså det går inte att beskriva hur ledsen jag är just nu. Vi har redan lagt 100000 på att borra efter vatten, och nu har vi alla fall inte vatten. 

Vad är då våra alternativ?

1. Prova en tryckning och se om borrhålet kommer igång. Vilket är 50/50.

2. Gräva brunn och hålla tummarna. Vi skulle tydligen ha mycket ytvatten. 

Vi kommer hitta vatten, men min stora sorg är att inte veta vilket man skulle gjort först för att minska kostnaderna. 

Har legat sömnlös nu nästan hela natten och jag mår så illa att jag vet inte vart jag ska ta vägen. Varför kan inte det få vara bra någon gång när man har väntat så länge? 

Inga kommentarer: