tisdag 7 april 2020

Mitt liv just nu



För den som följer mig på instagram har ju kunnat se att det händer en hel del just nu.
Vi har äntligen börjat bygga på vårt hus (inte vi men snickarna).
Tog bara si sådär mer än 2 år att komma dit.
Huset står uppe nu och taket är lagt. Nu under april kommer det inte hända så mycket mer.
Huset ska stå och typ torka till sig innan dom börjar på igen.
Så i maj kanske det händer saker ordentligt igen.

Framtiden kommer att bli lite jobbig innan vi få flytta in, då man får lov att typ betala för
två boenden. I Robins fall 3 boenden då han även nu för tiden äger sin morföräldrars hus
efter att dom har lämnat oss. Tuffa tider väntar, men jag är inte orolig. Vi kommer lösa det.
Det får en bara att längta ännu mer tills detta är färdigt.

Tills dess ska vi ägna vår gemensamma lediga tid till att pyssla i hans "sommarhus" jag säger
sommarstuga.
Så i helgen rev Robin upp mossan i gräsmattan vid sommarhuset, jag krattade upp att,
och sen började jag att riva tapeterna i vårt blivande sovrum i stugan. Vilket sen slutade med
att vi började riva väggarna i stället. Bara till att göra om det ordentligt.
Så tanken är nu (vilket det inte var från början) att riva klart väggarna. Sätta upp riktiga
gipsväggar, spackla, måla taket, tapetsera och sen fixa nya lister.
Har aldrig gjort en renovering så pass rejält. Det är lite spännande.
Jag hoppas bara att vi får det fixat så fort som möjligt och att det blir bra.

Förhoppningsvis ska vi sen kunna känna att det är vårt även om minnerna lever kvar.
Det är väl delvis därför jag inte har övernattat där sen ett år tillbaka, om inte längre.
Det har inte känts rätt.

Känns ändå skönt att ha något att pyssla med nu när man inte ska umgås med folk helst.
och är det något som den som har följt mig länge vet... Så är det att jag alltid har nya
projekt för mig.


Inga kommentarer: