onsdag 29 januari 2020

Pendeln


1. Pendel
2. Malakit (förändring)
3. Akvamarin (medkänsla och ansvar)
4. Ametist (healing/lugn)
5. Falköga (att se/tänka outside the box)
6. Citrin (lycka/framgång)
7. Rosenkvarts (kärlek)

I förra inlägget skrev jag om mitt kontrakt. Vilket jag nu har kört i två veckor.
Robin blev helt förstörd när jag sa att det inte skulle bli några efterrätter på helgerna.
Så han gjorde en ändring på mitt kontrakt. Jag får äta efterrätt endast på fredagar och Lördagar.
Vilket kan ha varit en liten räddning ändå. Så i två veckor har jag hållit mig borta ifrån
godsaker på vardagar. Så jag köpte mig något fint så som jag hade lovat.
Jag köpte mig ett set stenar och kristaller.

Så vad är min historia som väldigt få vet om vad gäller stenar och ädelstenar?

Jag är rätt öppen människa. Jag tror på det mesta. Men något som jag verkligen tror på
är att allt omkring oss har energier. Jag har alltid varit en sån som plockar med stenar, och lätt
kan gå runt med en speciell sten som jag gillar i fickan. Till och med kastanjer då det ska
föra med sig tur. För ungefär 18 år sen köpte jag mig en sten på marknaden som jag var
väldigt fäst vid. Hade den alltid på mig eller med mig.
Med åren har jag tappat fokus och därför slarvat bort denna sten.

Så häromdagen satt jag och kollade på Insta och ser då en annons om kristaller och stenar.
Då kom jag ihåg alla dessa detaljer och minnen utav min sten.
Jag började kolla runt på sidan och bestämmer mig för att jag ska köpa mig en ny sådan sten.
När jag köpte min sten för ca 18 år sen visste jag inte vad den stensorten hette.
Nu vet jag.
Den heter Malakit, och är en sten för förändring. (Sten  2)
När jag googlade på stenar som passar bra till en Skorpion var denna sten mitt stjärnteckens
sekundära viktiga sten. Min primära sten är Akvamarin (Sten 3)

Komiskt då att av alla vackra stenar och kristaller jag såg vid 10 års åldern,
så skulle jag köpa just den stenen som är bra för mig på många plan.
Eftersom jag inte hittade min gamla fina sten, så beställde jag en ny plus en massa andra stenar
som ska fungera bäst på mig. Jag vet att många tycker att sånt här är bara påhitt och
rappakalja. Jag har t.ex inte berättat för Robin. För han skulle bara skratta.
Men jag tror att sånt här fungerar bara på dom som verkligen vill tro.
och alla har rätt till att tro det dom vill. Har länge gått med kastanjer i en av mina jackfickor,
så ska bli skönt att byta till något mindre och lite vackrare.

Så dom kommande inläggen kommer jag presentera en av mina stenar i varje inlägg.

Pendeln

Idag ska jag berätta om min Pendel som jag köpte för att jag blev inspirerad av Andreas.
Andreas som man nu kan se ihop med Jocke och Jonnas spökjakt på Dplay.
Jag var lite rädd idag när jag fick hem den. Tänk om det inte fungerade på mig?!
Pendeln är den första stenen på bilden och den är gjord i Ametist, samma som sten 4.
Det är skorpionens "talisman sten"- "healing sten".

Trixet med en pendel är att man ska kunna ställa pendeln Ja och Nej frågor. Tydliga frågor.
Var supernervös när jag bad den om att visa mig ett Ja. Från att nästan stått helt stilla började den snurra motsols och ju länge jag koncentrerade mig desto kraftigare blev snurrandet.
Jag tackade den och då saktade den in och stod snart stilla igen.
Jag bad den visa mig ett nej, och efter några sekunder började den gunga fram och tillbaka
mot mig och ifrån mig.
Jag tackade den återigen.

Så började jag ställa en Ja och Nej fråga.
- Heter jag Therese? Det tog några sekunder sen började den kraftig snurra motsols
under min upphöjda näve. Alltså det var sjuk kraftig rörelse, min näve var hur stilla som helst.
Jag tackade och pendeln saktade ner till att sen slutligen stå nästan stilla.
- Har jag en Tollare? Sakta börjar pendeln gunga fram och tillbaka, mot mig och ifrån mig.
Alltså jag ljuger inte! Till och med jag har svårt att tro på att nästan.
För den som inte vet så är en Tollare en hundras som jag kan tänka mig att ha i framtiden.
När min älskade Paxa inte finns hos oss längre, även om jag inte vill tänka mig den tanken just nu.
Jag höll nästan på att flippa lite, så jag tackade pendeln och den saktade in återigen.
Jag avslutade med säga ljus och Kärlek. För det har jag läst att man kan göra, och det
känns bättre att avslutade med lite ljus och kärlek, än att bara lägga den direkt i påsen.

Så vad ska man säga? Än så länge har jag bara ställt den två frågor, men så långt har den haft
100% rätt. Det har också varit frågor som jag vet svaret på. Ska bli spännande att längre fram
ställa den mer avancerade frågor. Sånt som jag kanske ännu inte har svar på.
Kommer även testa att hitta saker med den, men det måste jag plugga på lite mer om.
Man ska även kunna heala med en pendel, hitta blockeringar och smärta.

Men idag ska jag bara försöka ta in detta. För hur häftigt är det inte!?

1 kommentar:

Sanna sa...

Coolt! �� Sånt här är såå intressant även om jag känner att det nog inte är en grej som passar mig. Hur häftigt är det inte att ditt undermedvetna valde en passande sten åt dig när du var barn? Ska bli kul att få läsa mer om dina stenar!