onsdag 28 augusti 2019

Ljuva sommarkvällar


Det har varit så varmt dom senaste dagarna så att man nästan tror att man ska svettas bort.
Kvällarna däremot, dom har varit alldeles underbara.
Så idag tog jag friheten att åka ner till min favoritplats och fotografera porträttbilder bara för
att det var så länge sen jag fick leka ordentligt med kameran.

Igår var jag på Mary Kay party hos min vän E, och jag fick en liten nytändning på att försöka
vårda mitt yttre lite. Jag har dessutom dom senaste månaderna fått hem ett paket varje månad
från Glossybox. Nu har jag sagt upp det, men sista boxen innehöll en dyr och lyxig palett
med ögonskuggor i bruna och orangea toner. Älskar den!
Så igår när vi hade lite party fick vi även lära oss lite enkla grunder att lägga ögonskugga.
Så ikväll lekte jag lite med min fina palett och tycker faktiskt att jag blev ursnygg.

Det tråkiga att sminka sig är att min kära sambo blir ju alltid totalt chockad när han ser mig i
något annat än mascara. Läppstift har han börjat lära sig att hantera, men ögonskugga... nej.
Jag hade i fredags när vi skulle åka till Zorbas tagit på lite ögonskugga.
Först märkte han inget, men i bilen precis innan vi skulle parkera i stan då tittar han på mig och
hajade till.
- Woow, har du sminkat dig? Du är alldeles målad runt ögonen!
- Ja, tycker du inte att det blir fint?
- ..... Som en bäverdamm i solnedgången (typ något sånt sa han, typisk kommentar från hans sida).
 Men du vet ju att jag tycker du är snygg som du är.
- Ja, men du tycker ju att Nicki Amini är supersnygg, och hon är rejält sminkad. Varför kan jag
inte också få vara snygg i smink också? Sa jag lite lätt road.

Sen la han ner det. Han tyckte i alla fall inte det var fult, inte med en kommentar som "en
bäverdamm i solnedgång". Vilket jag kan tänka mig är väldigt rofullt och vackert att se.

Nu ska jag ta mig lite te innan jag ska göra mig i ordning för natten.
I morgon går jag på mitt fjärde morgonpass på raken, utav 7. Känner att man börjar bli
helt slut nu, och då ska jag ha hela helgen också. Det är bara till att hålla ut.
God natt på er



2 kommentarer:

Sanna sa...

"En bäverdamm i solnedgången"? xD Vad ska man ens säga... Omåttligt kreativ... komplimang? Jag tänker att en bäverdamm i solnedgången säkert är fint? Även om jag inte är säker på att jag skulle låta Markus komma undan med den jämförelsen xD

Men en annan är ju "finare än snus" så jag antar att alla karlar har sin egen måttstock på skönhet :P

Jag verkligen älskar bilderna i alla fall! Fortsätt sminka dig när du känner för det så vänjer han sig nog... tillslut... ;)

Theka sa...

Jamen verkligen kreativt. Jag valde att låta honom leva efter den komplimangen, och det mest för att jag vet att han älskar bäverdammar, och att jag har blivit van vid att han är lite störd och alltid ska ha något jaktrelaterat i huvudet.

Det är nog som du säger. Killar har nog egna måttstockar på saker och ting. Man får liksom bara lära sig... typ.

Tack vännen 😊❤