söndag 10 februari 2019

Taggad till tusen

Den här veckan har jag fixat en hel del viktiga bitar inför husbygget.
Jag har beställt nybyggnationskarta och ansökt om avstyckning av tomten.
Dessutom varit på banken och lämnat byggnationskalkyl.
Så nu väntar vi 14 dagar på att få nybyggnationskartan sen kan vi boka möte
med Staffan och börja rita på vårat drömhus.

Den här veckan som kommer, kommer det hända en del också hoppas jag.
Robin har taggat upp mig idag och börjat utbilda mig till skogshuggare. Hihi.
Han har i bilen ikväll kört en del teori med mig. Och vi har även kollat på
Youtube, eller jag har kollat. Han körde ju min bil.
Så den här veckan ska jag försöka tillsammans med Robin, hinna åka och shoppa
lite skogsutrustning. Sen börjar steg 2 i min privata utbildning.
Så taggad!
Första trädet jag kommer fälla ska filmas, och det kommer fällas på våran tomt.
Hur häftigt är inte det! Måste ju nästan göra ett minnesmärke för det också.

Japp, ni kanske kan tycka att jag har många idéer och järn i elden.
Jag tycker om att lära mig nya saker och framför allt sånt som jag och kanske
andra har nytta av. Tanken är sen att försöka ta ett motorsågskort så jag inte behöver
fundera på var jag hugger ner träden.
Jag måste i lagen har körkort för motorsåg om jag utför arbete på annans mark,
Om det inte sker inom familjen. Då behövs detta tydligen inte. Märkligt.

Sen på tisdag, då ska jag och Robin hålla i vårt första teoriprov i jägarexamen.
Så kul ju!!!

Inga kommentarer: