onsdag 20 februari 2019

Snart så...


Den här veckan har det skaffats huggarkläder och nu är det bara till att lära sig hantera
en motorsåg. Hoppas jag kommer få prova på det redan på söndag.

Annars har den här veckan än så länge varit lite jobbig för mig. Har varit rätt trött
och sötsugen hela tiden. Blev inte heller bättre när jag i Tisdags kväll bestämde mig för att
avstå godsaker fram till Fredag kväll. Jag har enda sen December mer eller mindre levt på
godsaker. I december försvarade jag mig själv med att det bara är jul en gång om året och då får
man unna sig. Det råkade bara bli ett beroende som drog över tiden och sen har jag haft svårt att
hitta motivationen till att sköta min kost igen.

Så i tisdags bestämde jag mig för att visa mig själv att jag faktiskt kan skärpa mig.
Så än så länge har jag lyckats hålla mig borta ifrån godis, choklad, bullar och kakor.
Är lite stolt över mig själv, men det har inte varit roligt eller lätt.
Igår skrek mitt huvud efter socker hela dagen och jag var så låg och trött.
I morse hade jag morgonpass och det var verkligen ingen fart i min kropp. Så trött och hängig.
Förstår att folk med beroende har svårt att ta sig ur det. Det är verkligen ingen rolig period
innan man har vant kroppen vid det nya....
Eftersom min kropp reagerade så starkt på att jag inte äter godsaker förstår jag att jag har ett
kraftigt sockerberoende.

Har idag försökt hålla mig aktiv hela tiden för att inte tänka på godsaker, och hittills har det
ändå gått bra. Nu känner jag att det börja göra sig påmint igen, så det är nog dags att laga
mat innan jag gör något dumt. Haj!

Inga kommentarer: