söndag 6 januari 2019

Tuff helg




Den här helgen har jag varit helt själv.
Eftersom jag dessutom har varit rejält förkyld har jag inte kunnat göra så mycket
mer än att sitta och glo, typ. För ingen vill umgås med en i den här situationen.
Så det här måste här varit den längsta helgen på länge.

Jag gick i alla fall på promenad med mina hundar igår. För inne kunde jag ju inte vara hela tiden.
Sen har jag sett över 5 filmer tro jag. Tackar för trettondagshelg och Netflix.
Idag har jag ägnat stor del av dagen att åt leta bra livscitat och måtto.

Jag har nämligen kommit på ett nytt sätt att prova min kreativitet i.
Vad får ni se inom kort, i fall jag inte tröttnar på en gång.
Men jag tror att detta kommer att passa mig bättre än vissa andra projekt
som jag försökte starta upp i december.

Nu är i alla fall helgen till ända och jag är så glad för det.
Mina föräldrar vill inte umgås med mig i morgon med risk för att bli sjuka.
Eftersom Alvis är hemma sjuk, och att jag själv inte är så pigg.
Så morgondagens jobb lär bli ensamt. Jag sa att dom får sätta mig på att plocka sten
på dom plöjda åkrarna om dom inte vill umgås med mig.
För hemma ensam en dag till tänker jag inte vara.

Jag hoppas att ni har själva hållit er friska och därför haft en trevligare helg
än jag. Nu kämpar vi vidare med nästa vecka.

Inga kommentarer: