söndag 13 januari 2019

Min nya investering

Jag har väldigt länge, i typ så där 7 år lånat min mammas symaskin.
Hela tiden haft i baktanken att ja... Jag kanske skulle ta och skaffa mig min egna.
Så häromdagen såg jag att denna, en uppdatering på den husqvarna Emerald 118 som jag 
i många år har tittat på, var nersatt i pris. Samma pris som Emeralden. 
Jag frågade Robin om jag skulle köpa den, och han tyckte absolut att jag skulle köpa den.
Så sagt och gjort så klickade jag hem den från nätet.
I onsdags hämtade jag ut den från vår utlämningsställe. Så överlycklig och full med ideer.
Beställde hem lite mönster från stoff och stil dan efter.

Min tanken är att försöka börja smått, och att inte påbörja ett projekt fören det första
är klart. Vilket har varit mitt största problem tidigare. Mönstren är på olika sorts gosedjur,
och min tanke är att genom dom kanske lära mig olika tekniker utan att förstöra allt för
mycket tyg i början. På så sätt behöver jag inte känna mig lika ledsen när/om jag misslyckas.
Dessutom kan man använda vilket tyg som helst till gosedjur och det kan varieras på så många sätt.
Skulle det dessutom bli bra, kanske jag gör en liten hobbyverksamhet på det efter förfrågan.

Vi får helt enkelt se allt eftersom. 
Jag kommer försöka lägga upp mina projekt här allt eftersom.
Första projektet kommer att bli att göra en långbent kanin som jag bara älskar designen på.
Denna kanin är båda barnvänlig och inredningsvänlig. Vilket är två saker jag gillar.
Alltså, jag är så taggad!
Tror att mönstrerna kommer i morgon. Håll tummarna.
              







Inga kommentarer: