onsdag 7 november 2018

Min födelsdag

Igår fyllde jag tillslut år, och den firades med buller och brak.... Nä, den var väldigt
lugn måste jag säga, eller lugn är väl fel ordval, jag mer eller mindre stressade.

Jag låg efter på kvällen med att få färdigt tårtorna som råkade bli lite sötare än vad jag 
hade tänkt i smakerna. Vi hade även gjort pulled pork fast på rådjur och vildsvin.
Den tror jag blev populär ändå. Jag var proppmätt i alla fall.

Fick även en massa fina presenter.
Av min bror fick jag en Fotoutskrivare med wifi, jag försöker fortfarande få igång den, 
men det är utan resultat. tydligen är det något fel med min wifi på telefonen. 
Har ingen aning....

Av familjen Johnsson fick jag en fin och praktisk pajform. Den kommer det bakas en massa
gott i kan jag säga :)

Av mamma och pappa fick jag den superdupersöta mumin serveringsskålen.
plus två handgjorda temuggar från Lottaomarys, superfina. Fick dom i färgerna
ljusgrön och mörkbrun. (bild längst ner)

Av Mattias fick jag en fin grön växt som ingen vet namnet på men som nu står i vårat sovrum.

Av Alva och Teo fick jag en fin rosa orkidé

..... och sist men inte minst fick jag årets julmugg av min kära syster och lite pengar
av farfar.

Hade även ett liten middag i lördags med några av mina nära vänner och om inte nära så 
hoppas jag att dom kan bli det. Vi grillade då och åt en lite mer avancerad pannacotta som
jag bara var tvungen att göra. Fick även av dom gåvor som choklad och en döläcker orkidé.
Hade en riktig toppenkväll den kvällen. Dessutom blev huset ordentligt uppsnyggat invärtes.
Det var länge sen golven var så rena. Bäst av allt var att vi hade lyckats hålla golven så
pass rena till igår att jag slapp städa om allt igen. Det var lycka i sig.

Så även om jag var nervös hela dagen inför mötet med kommunkvinnorna, och kände mig
lite smått stressad med att få i ordning inför kalaset på kvällen.... Så lyckades jag få en trevlig
kväll på min födelsedag. 

Känns konstigt att man faktiskt stressar mest på sin födelsedag, det känns inte riktigt rätt 
egentligen. Men så är det tyvärr när man ställer till det med kalas. Nästa år tror jag vi bara 
ta en grillkorv i skogen.

Tack allesammans som på något vis fanns där på "min" dag.
Det värmer väldigt mycket <3



Fick även denna underbart söta födelsedags inlägget igår <3


Inga kommentarer: