måndag 3 september 2018

Trevlig helg


Har haft en väldigt annorlunda helg.
Vi har nämligen bort uppe på norra, och verkligen fått träffa släkten ordentligt.
Visst var jag inte så imponerad av våran lilla värdinna för hela släktträffen.
Hon var rätt oförskämd och sur mest tyckte jag, hon blev sur på mig när jag sa att jag inte drack
alkohol eller läsk (vilket var det enda som serverades i dryckesväg) och blev ännu surare när jag sa
att mjölk gick bra. Nä, för den mjölken var ju till kaffet, och med sur ton sa hon när hon hällde upp
mjölk åt mig att det inte skulle räcka till kaffet dagen efter. Det finns affärer tänkte jag men sa inget.

Sen visade det sig att hon inte hade bryggt kaffe dagen efter och att det fanns ett juicepaket men den
hällde hon ut. Människa alltså! Sen försökte hon övertyga mamma om att tårtan var mandelfri,
vilket den blivande konditorn i form av min syster kunde säga det motsatta. Arg hon blev värdinnan.
Men det var ändå kul att få se folket. Mest kul var det att få
hänga i den miljön det är där uppe och att fika två dagar i rad på kaffestugan.
Fika är ju verkligen min grej om man säger så :) För mycket av min grej dessvärre.

Idag är det åter tillbaka till verkligheten och jag har jobbat hårt.
Blev sparkad rejält över båda benen i fredags och har haft väldiga besvär med vänster lår
i helgen. Idag vaknade jag utav att mitt högra knä smärtade en massa.
Troligtvis på grund av att man har kompenserat för det andra benet, och visst är det då
när man mår lite dåligt som man måste jobba som mest. Aja, tror att den värsta smärtan har
 börjat avta lite.

Ikväll har jag pysslat en hel del och fixat.
Det sista jag ska göra nu innan läggdags är att diska och hänga upp tvätten.
Ha det bäst!

Inga kommentarer: