tisdag 28 augusti 2018

Yrsel och jobb

När gräset fortfarande var grönt och vid liv

Min ide att jag skulle gå en långpromenad varannan dag sket sig redan efter första försöket.
Har inte gått en promenad på 8 dagar. Jag har varit så yrslig om kvällarna att jag inte har orkat.
Vet inte riktigt vad det beror på. Robin påstår att jag brukar bli det den här tiden på året.
Jag har dock fått för mig att det brukar komma lite mer in på hösten, typ runt oktober- november.
Ikväll hade jag tänkt tvinga mig ut på en promenad trots en liten lätt migrän, men jag var duktig
som i stället tog tag i redigering av bröllopet jag skrev om häromdagen.
Nu börjar det snart närma sig slutet, och det känns så skönt. Jag har inget emot att redigera, det
kan vara väldigt roligt ibland. Det är just när jag får sitta så länge framför datorn, det tråkar ut mig
lite grann.

Då får man stanna upp och göra ett inlägg här bara för att få något annat i huvudet en stund,
eller helt enkelt fortsätta en annan dag. Sen klart... det har varit en hel del om kvällarna och då
har inte tiden funnits, plus att jag nu några kvällar har mått lite dåligt. Jag får lite ångest att
jag inte hinner med allt. Även om jag vet att jag hinner med väldigt mycket, så känns
det alltid som att jag hade kunnat gjort mycket mer. Vet att det kanske är dags att ta det lugnt....
Men jag kan verkligen inte göra det.
Skulle kunna testa att köra en "skärmfri - dag" och kanske på så sätt känna mig mindre stressad.
För man lägger ju tyvärr otäckt mycket tid på att sitta med mobilen i handen.
Jag vet bara att det skulle vara väldigt svårt att förverkliga.
Framför allt nu när jag måste hålla utkik på blocket hela tiden efter min "nya" bil.

Nä, ska gå ut nu och göra en godisruta till hundarna och sen blir det nog till att titta på
 Idol för min del. Ha en bra kväll med er :)

Inga kommentarer: