måndag 27 augusti 2018

Mysfaktor


Idag har jag hunnit med en hel del tycker jag.
Hade sovmorgon till 8, och då klev jag upp och snyggade till i köket innan jag utfodrade hundar
och mig själv (i all hast). Sen stressade jag iväg för att hämta Fina som skulle till veterinären.
Efter veterinären åkte Fina och jag för att handla, panta en stor sopsäck med burkar, hämta
paket på posten och sen hem till gården.
Där fick jag frukost och sen skyndade jag iväg hem för att börja på att baka bullar.

Var nog klar med bullarna strax efter 13, och då var jag så slut att jag gick och la mig en
stund i sängen. Innan 16 klampar syster och mor in genom dörren.
Dom hade visst hört ett rykte om att det skulle finnas bullar i grannbyn. (who told?)

Senare började jag på mitt projekt göra höstsnyggt på soffbordet.
(Alltså, det är så lätt nu att göra soffbordet snyggt. Det är så rent på något vis, och allt
passar på det). Jag beställde stearinljushållare från adlibris förra veckan och äntligen idag
kunde jag experimentera med mina nya pysselprojekt. Så för en stund sen blev jag klar
med två av dom. Mest stolt blev jag över mitt kupanfynd, sockerkaksformen (på bilden).
Tanken var en gång i tiden att jag skulle gjuta i betong med den, men så blev det aldrig.
Idag blev den i stället en ljusstake med möjlighet att ha något gott i.
Den gjorde sig verkligen sådär härligt mysig där på soffbordet.

Så jag skulle bara berätta detta för att nu slänga mig i soffan i ett rum med tända ljus,
och välja en filmskiva att glo på. Hittar jag ingen så tar jag väl boken och börjar läsa i stället.
Ha det bäst!

Inga kommentarer: