söndag 19 augusti 2018

Helg


Jag har haft en sån mysig helg igen.
I fredags ägnade jag mycket tid åt att fundera på vad jag skulle göra för efterrätt,
vi skulle nämligen till herr och fru Lundqvist på kräftkalas, och jag hade tagit på mig att fixa
efterrätt. Vad det blev för något såg/ser ni i förra inlägget.
Vi hade en jättetrevlig kväll med vårat lilla gäng, hela 8 personer. Massa god plockmat.
Robin och jag är sällan bjudna till folk, så vi älskar verkligen när vi får vara med i gänget.
Har många gånger velat bjuda över folk men som sagt, vi skäms lite över huset vi bor i.

Lördagen jobbade jag lite och firade mammas 50 årsdag på kvällen.
Ännu mer god mat och tårta på det. Den här helgen har jag verkligen inte tagit det lugnt med
maten alltså.

Denna söndag planerar jag renoveringen av familjens vardagsrum hemma på gården.
Mamma har länge velat renovera upp vardagsrummet men dom har ju själva aldrig tid.
Så nu när hon fick en ursnygg tavla i 50-års present måste hon få hänga upp den i ett minst lika
snyggt vardagsrum. Det ska syster och jag försöka fixa i alla fall.
Så i morgon efter jobbet blir det till att shoppa. Tänker först måla om taket som just nu är i furu,
sen lister och sen river vi tapeterna. Så taggad!

Inga kommentarer: