måndag 20 augusti 2018

Att ta tag i saker


Igår kväll fick jag för mig att jag skulle göra situps på yogamattan....
Trodde jag skulle tuppa av efter bara 5 stycken. Shit alltså vad musklerna har försvunnit
i sommar. Jag tror att jag i slutändan gjorde 20 stycken, idag har jag pga detta en härlig
träningsvärk i magmusklerna. Så jag bestämde mig för att det är dags att ta tag i träningen igen.
Gymkortet öppnas inte upp igen fören i oktober och till dess ska jag försöka få igång kroppen.
För det finns väl inget värre än att chocka kroppen på en gång.
Skulle jag gå ett pass nu skulle jag säkerligen få krypa därifrån efteråt. Nej, det är dags att vänja
upp kroppen helt enkelt.

Så ikväll innan Idol, gick jag, Paxa och Dalton en långpromenad på 5 km.
Ska försöka göra det minst varannan dag fram till oktober (jag säger så, så länge).
Ska även försöka få in lite styrka varje kväll innan läggdags.
Börjar med:
10 armhävningar (på tår)
10 situps
10 stycken liggande benlyft
20 rygglyft

Sommaren har inte varit gynnsam för någon tror jag.
Man har inte orkat göra någonting på grund av värmen. Nu som först har vädret äntligen
börjat vända så att man kan göra något fysiskt. Det känns väldigt skönt faktiskt.

Inga kommentarer: