söndag 12 augusti 2018

En sån underbar dag


Igår var vi äntligen på bröllopet som jag och många andra hade sett framemot,
och vilket bröllop säger jag. Det var så fantastiskt fint.
Malin var helt strålande vacker och hennes Daniel var hur stilig som helst.
Det var mycket tårar bland gästerna och visst fanns dom ibland i mina och Robins ögon också.

Det är andra paret bland våra närmsta vänner som gifte sig och det är alltid lite extra speciellt.
Som jag har berättat tidigare kanske, så har jag gått in lite extra inför detta.
Jag till och med målade tånaglarna igår, vilket jag inte har gjort på..... ja, jag vet inte när.
Robin köpte en slips som skulle matcha min klänning. Jag måste erkänna att jag tyckte vi
var ursnygga ihop. Robin var väldigt obekväm i sin kostym på väg till kyrkan.
Han nämnde flera gånger att han ska tvinga folket på sitt bröllop att ha fritidskläder på sig.
"Helst av märket Härkila".
Haha*
Men sen vande han sig och tyckte nog att det var lite kul att vara uppklädd.
Jag kom på i fredags att jag behövde nog en finare kavaj att ha på mig, så jag sprang in på
secondhand då och hittade den här ursnygg kavaj för en hundring. Tanken var ju att jag skulle
bara ha på mig den när det var kallt, men det var ju det i stort sätt hela dagen.
Från början hade jag inte tänkt att ta med mig en jacka alls. Det var tur att jag gjorde det.

Vi hade tur med vädret när vi väl behövde ha den på våran sida. Det regnade innan vigseln,
men avtog när när vi väl kom till kyrkan. Regnet och åskan kom sen inte tillbaka fören
runt  17- tiden, och då satt vi inne i logen/ladan som man hade rustat upp till en festlokal.
Vilket kändes väldigt speciellt. Det är inte många som får gifta sig mitt i ett sådant oväder tror jag.
Vi var 101 personer på festen och det hölls många tal, mest ifrån Malins sida.
Många fina tal och ännu mer tårar. Vi höll inget tal. Tyckte det mesta hade blivit sagt utav dom
andra. Hoppas att Malin och Daniel förstår att vi känner lika varmt för dom som alla andra gör.

Vi var kvar långt in på natten, längre än vad vi hade tänkt oss ifrån början.
Vi ville väl egentligen inte gå när vi väl bestämde oss för att dra oss, vilket nog lyste igenom
eftersom vi kramade hejdå till dom båda men blev nog ändå kvar i nästan en timme till efter det.
Vi hade ju inte hunnit prata så mycket tidigare på dagen, det blir ju så när det är så mycket
människor och bestyr runt omkring.
Vet inte egentligen när vi var hemma i natt, men jag tror jag somnade efter 3-tiden.

Idag blir det till att ta det lugnt. Robin har åkt iväg för att jaga lite duvor.
Jag ska väl åka och handla lite och försöka baka något.
Annars tänker jag nog bara ta det lugnt. Försöka börja redigera lite mer flitigt på bilderna
från föra helgen. Det är lite jag ligger efter med nu så det är väl bara till att börja någonstans.
Kram på er!

Inga kommentarer: