tisdag 7 augusti 2018

En bra dag... trotsallt


Idag känns det lite bättre. Som vanligt känns det som att allt löser sig när man får skriva
av sig lite grann. Nu när jag har läst samma text några gånger och kan börja analysera vad det jag egentligen försöker få fram i min egna text, ja då slår det mig vad som egentligen tar energin ifrån mig.

Jag tror att vi alla allt för ofta inte vill veta av sanningen i våra egna känslor.
Det är liksom för jobbigt att hantera, och det är väl där jag har varit. Idag har jag analyserat mig
själv lite, ventilerat med mamma, och jag tror att en stor energibov har blivit påkommen.
Även om det fortfarande är väldigt jobbigt så vet jag vart ett av dom stora problemen ligger.
Nu kan jag fokusera lite mer på att försöka att omvandla denna energi till något positivt.
Försöka se problemet ur en annan synvinkel helt enkelt. Försöka bli lite mer nöjd med mig själv
och vart jag befinner i livet. Jag har fortfarande många äventyr kvar.
Men fortfarande finns det minst 2 allvarliga energibovar som jag eller ingen för den delen
kan rå över. Dom kommer med tiden elimineras successivt.
- Ja, det är vad vi får hoppas i alla fall.

I alla fall....
För bara en stund sen kände jag att vi fick vind i seglen och energin kom tillbaka.
Det trots att jag för bara 2 timmar sen blev stungen av en geting (gjorde förbaskat ont!).
Vi har äntligen ett bokat möte med SMV,  redan den här veckan!
Säljaren var så trevlig och sprudlande att jag nu bara längtar till torsdag.
Det är där jag kommer lägga min energi lite extra nu. Det är nämligen ett steg närmare
mina/våra drömmar och efter detta möte måste Robin och jag mer eller mindre bestämma oss
för vilken väg mot drömmen vi vill vandra.

Ja, som sagt. Idag är det en bättre dag även om jag är trött.
Känns som att låret har återhämtat sig lite efter getingsticket, så nu vågar jag nog gå en
långpromenad med Paxa.

Ha det bäst!

1 kommentar:

Sanna sa...

Alltså bilderna Tessan!!! Omg, allt ser så fint ut, älskar bilden du la ut på mig och Markus på instagram.

Vad skönt att du hade en bättre dag idag och jag hoppas verkligen att det får hålla i sig <3 Men din plan i sista stycket i förra inlägget är ju GOALS. Så himla mysigt. Jag hade nog också velat åka norrut egentligen men det är nästan för långt för att ta med katterna och för nära hem för att det ska kännas okej att lämna dem hemma (mvh löjlig) men jag tror att det är en sjukt bra plan!
Glöm inte kameran bara ;)

Tips! Har du läst Jonna Jintons blogg? Alltså hennes liv där uppe i norr, helt fantastiskt. Men man kan få lite ångest av att allt är så goals, det är inte perfekt på något vis men hon lever verkligen drömmen så viss varning på den. Jag kan inte följa henne för jag vill också leva konstnärsliv utan grannar men jag brukar gå in där ibland och kika runt för lite feel good på dagar jag känner att jag kan ta det :P