måndag 6 augusti 2018

Att hålla saker för sig själv


På senaste tiden, ja sen en bra tid tillbaka egentligen... Så har jag (är jag) i en väldigt jobbig
svacka. Det jobbigaste är att jag inte kan förstå varför jag är i den svackan, även om jag
konstigt nog ändå kan förstå det. Ja ni hör ju hur luddigt det redan är, och då kan man typ
förstå att så luddigt är det i mitt eget huvud. Ena stunden känner jag mig " top of the world" för
att sedan nästa stund drastiskt sugas in i ett svart hål. Alltså mina känslor svänger så pass mycket
att jag börjar tro att jag är skendräktig.

Det kan ju hända att det beror på att det händer så mycket runt omkring mig.
Jag är väldigt lycklig att jag har min stora familj (hundar inräknat) och Robin.
Även om hundarna kan göra mig väldigt olycklig ibland.
I vilket fall så är det bara dom som vet vad som verkligen flyger runt i mitt huvud,
och som faktiskt kan relatera till det också.

Ikväll har jag varit på bio med Elin och Alva, var sååå på topp för att sen efter bion bara falla
platt och faktiskt inte orka vara social. För sanningen är att mina mörka funderingar
svävar bäst när jag är trött eller har ont. Det värsta som händer när jag då är tillsammans med någon
annan när det händer, är att jag inte vet vad jag vill berätta, och om det över huvud taget tas
på allvar av lyssnaren. Vissa berättar jag mer för, än för andra. Man vet helt enkelt vilka som
stöttar en bättre i vissa lägen. Man märker också vilka som bry sig när jag är där i svackan.
Vilket är en sak som kan provocera mig ibland, det är när en nära vän inte tycks se eller bryr
sig att fråga. Det kan göra mig lite ledsen,  eftersom jag är en som lider i tystnad (oftast).
Jag hanterar helt enkelt dessa känslor bäst när jag är ensam, eller är med familjen. För ja,
dom känner mig helt enkelt.

En rolig sak i alla fall i denna röra som kallas tessans tankar, är att jag har bestämt mig för
en sak. Det är nämligen att när jag har köpt mig en nyare bil... då har jag lovat mig själv en resa till
norra delen av Sverige. Fjällvandra och bara filosofera.
Tills dess får jag göra så som jag gjorde mycket när jag var yngre.
Jag får försöka fly in i böckernas värld lite oftare, för att kunna skärma av mig lite.

Inga kommentarer: