söndag 8 april 2018

Ledig helg


Den här helgen har jag varit helt ledig. Så skönt men så seg man blir.
Igår var jag som vanligt på lördags Tabatan, gick en promenad med Paxa och Becca.
Städade, plockade och snyggade till i huset. Unnade mig lite pannacotta till efterrätt på kvällen.
En lite smalare variant.
Idag har Robin och jag snyggat till lite ute vid garageporten. Jag har mockat ur Snobbens/Beccas
hundgård. Allt ligger just nu i en hög men jag sa till Robin att vi behövde skaffa oss en skottkärra
så jag kan frakta bort all sket och annat sket på ett enklare och mer praktiskt sätt, än att kasta det över huvudet och över hundgården. Känns inte så fräscht när vinden tar tag i det man kastar och hälften
hamnar på en själv, typ.
Så det skulle han införskaffa idag efter att han har varit iväg och röjt i skogen på fastlandet.

Jag kom precis hem ifrån en långpromenad med Paxa. Idag blev det lite över 6 km.
Är helt slut nu i huvudet. Försökte redigera lite bilder på Ann (börjar närma mig slutet)
men datorn segar lite för mycket idag. Lyckades redigera 10 bilder i alla fall.
Nästa helg ska jag eventuellt fotografera min Mary Kay konsulent som väntar barn, och då
vill jag inte ha gamla projekt kvar. Så ska försöka speeda upp med redigeringen, ta tag i att verkligen.
Sen ser jag verkligen fram emot lördag, för då kommer jag få träffa mina kära vänner Magnus
och Oskar. Det var så länge sen nu.

Nä, nu ska jag gå och ta mig lite frukt och sätta mig framför tv:en.
Är verkligen helt slut över att vara ledig.

Inga kommentarer: