fredag 6 april 2018

Jippi!

Ursäkta mina håriga ben, men lyckan är för stor för att inte dela med mig. (mobilbild)

Trots påsk och morfars 90 års-kalas så lyckades jag gå ner 0,5 kg denna första vecka med VV.
Känner mig väldigt glad just nu. Har kämpat sen i måndags med att inte ställa mig på vågen för
att kontrollera hur det går (jag som normala fall ställer mig på vågen ca 3 gånger om dagen).
Det har verkligen varit jobbigt att inte göra detta. Jag har bestämt mig för att bara väga mig på
fredagar. Alla andra dagar ska för mig bli ointressanta. En tuff utmaning för en som bara har haft en
tvångstanke och det är att väga sig dagligen.

Nu känner jag att det finns hopp igen.
Idag ska jag försöka leva på så få "smartpoints" fram till kvällen.
Då tänker jag nämligen unna mig något litet efter maten. Det kan man ju göra med denna diet,
eller vad man ska kalla det :D

Inga kommentarer: