tisdag 27 mars 2018

Då var det dags igen




Då kör vi igen.
Har gått upp en del på senaste tiden och sötsuget har varit fruktansvärt.
Jag har försökt räkna kalorier men det funkar bara till en viss vikt och sen står jag stilla.
Jag är egentligen rätt nöjd med mig själv, men jag önskar bara att mina träningsresultat var
lite mer synliga på kroppen. Jag känner mig starkare men min kropp ser fortfarande precis
likadan ut. Det känns ju alltid mer motiverande om man faktiskt ser resultat.

Som sagt kaloriräknande funkar inte i min värld. Däremot vet jag att VV funkar eftersom
jag har varit med i det tidigare. I deras nya system kan jag dessutom äta mycket mer av vissa
produkter utan att behöva räkna på dom. Skillnaden mellan VV och att räkna kalorier är att
på VV får jag äta hur mycket frukt jag vill (i rimlig mängd) men när man räknar kalorier kostar varje frukt en hel del.
Eftersom jag älskar frukt är VV så klart ett roligare val.

Köpte denna kom-igång-box på Apotek hjärtat för 495 kr. Vanliga fall kostar ett medlemskap
i 3 månader 750 kr. Här får jag alltså en månad extra och för en länge peng. Dessutom blev jag
positivt överraskad när jag såg alla dessa veckomenyer i boxen. Så inspirerande.
Så efter påsk börjar jag på fullaste allvar.

Mitt mål är 60-61 kg. Jag har alltså ca 5-6 kg att gå ner. Låter inte så farligt mycket men
jäkla svårt att lyckas med. Framför allt vill jag bli av med ballongmage, lite utav det där
sötsuget, behovet av att äta hela tiden och sist men inte minst.... jag vill komma i mina G-star
jeans igen utan att behöva ta till våld, eventuellt se konstig ut när jag kämpar på mig dom.
(se mig hoppa och dra, som om gravitationen ska göra mig smalare, samtidigt som jag spretar
med bena hit och dit och hoppar lite till).

Tänkte att jag ska försöka köra en seriös uppföljande här på bloggen, där jag uppdaterar en gång
i veckan hur det går. Kanske kan det sporra mig lite extra. Sen har jag min mamma som också
ska börja. Vi kommer kunna sporra varandra. Nu gäller det bara att vara disciplinerad och hålla
ut fram till mål och efter mål.

Kan väl ärligt säga att vikten och vågen har i hela mitt liv varit en fiende och demon.
Tråkigt men sant.

Inga kommentarer: