onsdag 21 mars 2018

Ideér


Den här veckan som mamma och pappa har varit iväg har faktiskt varit väldigt lugn
och skön. Man kan till och med säga att det har varit harmoniskt och under kontroll.
Så pass bra kontroll att jag faktiskt själv har känt mig ovanligt nöjd och belåten.
Det har nästan varit terapeutiskt att åka till jobbet. Sinnes, jag vet.

I söndags var Robin och jag på en husvisning av fiskarhedenvillan. Så nu är vi på gång igen
känns det som. Vi väntar bara på att försäljaren ska höra av sig så vi kan boka ett möte.
Robin och jag har hittills gillat deras hus mest, men att jag har trott att ska vara svinit
dyrt. Visade sig att vi faktiskt kan räkna på några hus ifrån dom.
Så spännande!

Igår började jag titta lite på en ny bil också. Alltså min bil är lite för liten med alla hundar
som vi har, och vi är på gång tydligen att utöka flocken det här året, suck!
Sen är det värdelöst att få in allt när man ska åka till återvinningen.
Yes, det är den största anledning. Som om det inte går att åka lite oftare till återvinningen då.
Näpp, det går inte.

Nä seriöst, jag är trött på att ha en slit och släng bil. Som jag knappt vågar tvätta längre för att
rosten har börjat kika fram på vissa ställen. Jag som alltid har skött min bil med kärlek,
nu känns det som att jag mest vanvårdar den. Jag som inte använder min handbroms så ofta
upptäckte idag att den återigen inte ta som den ska. Bestämde mig för bara några minuter
sen (var precis och hämtade syster från bussen) att jag nog kränger den när väl besiktningen är
godkänd. Vilket jag har en månad på mig nu att fixa.

Förutom den dealen med mig själv så sprack alla mina träningsplaner för idag.
På onsdagar går jag på Military workout (sen en månad tillbaka) och Zumbapass efter det.
Tyvärr missade jag MW förra veckan för att jag skulle skjutsa syster till Ridhuset.
Samma kommer det att bli idag. Men det värsta av allt..... Zumban är inställd återigen för att
"ledaren" är sjuk. Förra veckan var hon också sjuk men då fick vi Dansmix i alla fall.
Känner att onsdagsträningarna är lite ovisa. Går aldrig att räkna med dom helt.
Så jag skippar nog gymmet idag för att gå gruppträning i morgon i stället.
Så tråkigt!

Jag har i alla fall kalasat på broccolisoppa (första gången i mitt liv). Gjorde en "Elin" igår,
vilket typ innebär att man köper något bara för att det var billigt, och broccolin var billig igår,
endast 15 kr. Så idag blev det soppa. En väldigt god soppa faktiskt, jag som inte är jätteförtjust i
broccoli annars. Till det blev det hembakat morotsfralla med ost.

Nä, nu ska jag strax skjutsa syster till sin ridlektion. Få se om jag sitter och tittar en stund på
henne. Dom ska tydligen hoppa idag. Kan ju vara intressant.
Hej svejs på er!

Inga kommentarer: