söndag 18 februari 2018

Ledig söndag


Hejsan hoppsan!

Idag är jag lite ledig och utan Robin ännu en gång. Fick i alla fall en kort sovmorgon med honom.
Nu är han iväg för att pimpla lite uppe i sina hemtrakter. Jag ville följa med men det är så tråkigt
att sitta på isen i så många timmar och jag vill inte störa honom.
Vet ju själv hur det är när man tex är ute och shoppar med honom. Man stressar och kan inte
koncentrera sig på det man ska leta efter för att han hänger på en klädställning och suckar, typ.
Samma är det säkert för honom om jag sitter och har tråkigt i flera timmar på isen.
Jag hade följt med om jag hade kunnat åka skridskor, men nu fick dom en massa snö häromdagen.
Så det skulle inte gå att åka utan att behöva skotta upp en plan innan.

Något som Robin och jag är bra på är att låta den andra få utöva sina intressen.
Vilket tyvärr i Robins fall betyder att han mer eller mindre förstör halva året med sitt intresse.
Eftersom vi inte kan planera några weekends eller andra saker tillsammans utan att det äventyrar
hans intresse. Det kan göra mig trött ibland, men jag har lärt mig att leva med det.
Han lovar (och jag tror honom) att han kommer bli mer hemma när vi en vacker dag har barn.
Det är därför han passar på att jaga en massa nu.

Så jag har redigerat lite bilder från förra helgen. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra.
Ska i alla fall försöka åka till gymmet vid tretiden för att träna lite och gå en yogalektion.
I morgon blir det gymmet igen och innan tänkte jag stanna till på kupan igen.
Har sett två jackor som dom skyltar med i fönstret som jag är lite intresserad utav.
Som vanligt är det mitt fotosinne som talar till mig. Dessa jackor är lite vintage, längre modell
och i mocka med lite päls på krage och armar. Den ena jackan var lite beige (har jag för mig) och den
andra är brun. Som sagt jag har bara sett dom snabbt från vägen när jag har susat förbi.
Ska bli spännande att få se dom på närmre håll och om dom har rätt storlek. Sen framför allt vad
dom kostar. Som sagt jag handlar sällan saker utan att ha en tanke i bildformat i huvudet.
Tror att det skulle kunna bli en rätt fin utstyrsel i en fotografering.

Nu ska jag jobba vidare på mitt syprojekt innan gymmet.
Kram på er!

Inga kommentarer: