fredag 23 februari 2018

Livets små dilemman


Hejhopp!

Denna dag känns rätt jobbig... vet inte riktigt vart jag ska börja.
Jag hade tänkt åka och gymma idag men än så länge har jag inte kommit iväg.
Har ett paket på posten som behöver hämtas ut och dom där jackorna jag pratade om häromdagen
har jag fortfarande inte gått in för att kolla på.
Dessutom är jag sugen på att fotografera lite porträtt i hamnen med fokus på min nya rymliga
gymväska (som är i paketet på posten).
Samtidigt vill jag hinna gå en promenad med Paxa. Ja det är väl egentligen bara till att börja i ena
hörnet och arbeta sig framåt.

Har väntat på att mamma ska höra av sig om hon ska med till gymmet. Ännu har hon inte hört
av sig. Fast egentligen gör det väl inget. Hade tänkt hinna med gymmet i morgon efter mjölkningen.
Gå ett tabata pass, jag har ju tydligen lovat Martin (ledaren) det. Så behöver ju inte träna idag också.
Vilodag alltså.

Nästa vecka är det sista veckan innan Robin åker iväg uppåt landet för att jobba.
Sen är han borta söndagkväll - torsdagskväll i 1½ månad. Vilket kommer innebära mer chans till att
träna. Jippi! Dessutom får jag lägga upp kosten själv, hurra!
Så min plan är att försöka gå ner lite när han är borta. Något som faktiskt är väldigt svårt när
han är hemma eftersom han hela tiden kommer med kommentarer som gör att jag i slutändan
äter det jag inte hade tänkt äta från början. Nu kan jag göra lite mer soppor, äta lite mer sallad.
Göra lite enklare mat, typ som omelett, nudelwook, pajer och våfflor.

Sen kan jag äta det innan träningen i stället för efter träning. Har jag i för sig kunnat innan också.
Det blir ju inte att man gör det bara för att man inte vill laga mat innan alla är hemma.
Man vet ju sällan hur länge han jobbar. När jag bara behöver tänka på mat till mig själv är
det lättare att lägga upp tiden. Kommer så klart sakna mig kära. Hoppas att tiden går fort
och att hundarna som jag nu kommer få lov att ta hand om själv, sköter sig.

Nä, nu har det börjat snöa igen. Typiskt. Asch jag åker väl ner till "stan" för att göra mina ärenden.
Sen drar jag väl hem till Paxa.

Kram på er!
                                                 

Inga kommentarer: