tisdag 13 februari 2018

FotoLördag


I lördags fick jag äran att fotografera denna snygging.
Vi hade verkligen tur med vädret och solen till och med tittade in för en snabbvisit.
Amira (hästen) vill inte vara med oss i början utan strosade runt på sitt håll.
Jag hade väl ingen direkt plan inför denna fotografering utan ville bara komma in i rytmen
igen. Lite ringrostig är man allt kan jag säga. Sen är det inte enkelt när man har en helt ny
kamera och inte har hunnit komma in i den ännu, men jag vill tro att jag ändå skötte mig bra.

Läxa till nästa gång.

Försök hjälpa med poser och ansiktsuttryck. Åååterigen, våga gå närmre modellen.
Våga ta detaljbilder. Hår, fingrar, smycken, kläder m.m. Jag har haft en tendens att gå längre
ifrån modellen på senare år. Jag som mer eller mindre alltid var väldigt nära förut.
Jag måste bli bättre helt enkelt på att våga ta utrymme.Bli mer hänsynslös eller vad man kan
kallar det...

Den här veckan har börjat med att jag har bakat semlor och tränat lite.
Tanken var att jag skulle träna lite idag också, fast hemma. Tyvärr fastnade jag framför den
grymt äckliga fortsättningen av Maze runner. Alltså vid några tillfällen funderade jag på att
kasta ut DVD:n. Så äckligt obehaglig var den. Jag lyckades dock att se klart på den och
jag känner mig bara mer och mer förvirrad. Stackarna får ju bara börja om hela tiden och alltid
samma motgångar. Jag tror mig dock förstå lite utav dilemmat i filmen.
Det är inte lätt att veta vad som är rätt och vad som är fel när man söker efter ett botemedel.
Gäller ju även i verkliga livet. Hur långt kan man gå utan att tillvägagångssättet anses omänskligt?
När det gäller den här filmen (jag har inte läst böckerna) så tror jag dock att botemedlet är närmre
än dom alla tror. Bara en känsla jag har. Det känns som om dom har målat in sig i ett hörn utan
att se den lilla fläck dom har missat på vägen dit (om nu någon förstod vad jag menade).

Nu går den sista filmen på bio och ja.... ska man se den?

Inga kommentarer: