lördag 13 januari 2018

Träning och nyheter


Den här helgen kommer inte Robin hem fören på söndagkväll.
Så jag kommer kunna ägna mycket tid till att bara vara. Så jag började min lördag med att dricka en
kiwi smoothie innan jag åkte ner till Wellness för att yoga i en timme och gå ett tabata-pass.
Tummen är fortfarande inte helt bra men det fungerar. Känner mig härlig mör nu men på ett
lagom sätt. Har nu kokat mig två ägg och rostat ett bröd för att nu sätta mig framför datorn
och relaxa fram till att jag ska umgås med Elin och Malin N.

Den här veckan har varit nervkittlande. Vi la nämligen i onsdags ett bud på huset med
kraven att han hade till igår att bestämma sig om han tog det. Vi la utgångspriset, tyvärr
kunde vi inte göra mer. Dessvärre nappade han inte på det och han fick igår ett nytt bud av
en annan budgivare. Som jag i natt fick veta att säljaren tog. Så nu är det huset sålt och
vi står här igen i startgropen.
Så nu ska vi börja samla på oss byggnadsförslag hos Fiskarhedenvillan  och Anebygruppen.
Robin har kommit fram till att han nog vill att vi bygger ett lite mindre hus men att vi
satsar på ett rejält garage för två bilar med förrådsutrymme, hundstall och verkstad.
Vi får väl se hur det hela slutar (som alltid så klart).

Jag känner mig inte ledsen eller besviken faktiskt, jag känner nog ändå inom mig att
jag vill ha ett hus som vi själva har valt. Nu måste vi bara hitta ett som inte är för dyrt men
ändå uppfyller våra krav.
Därför trösthandlade jag mig igår ett par nya Lundhags-byxor från outnorth.
Dom var nersatt från 1600 kr till 1017 kr plus en rabattkod på 20% så fick jag dom för 813 kr.
Ett fynd om ni frågar mig och jag hoppas nu bara att dom kommer sitta snyggt och att
jag passar i orange. (Bild nedanför)

Nä, nu är tjejerna på intåg när som helst. Vi ska dra till stan och senare äta på Pinchos,
kanske gå en promenad innan dess. Vi får helt enkelt se.
Ha det bäst!



Lånad bild från google
Lundhags "baalka" dam

Inga kommentarer: