söndag 7 januari 2018

B.Bs och veckan som kommer


Köpte mig en julklappsask på mellandagsrean på Eleven.se.
Min syster använder nämligen "Burts Bees lemon butter cuticle cream" till sina nagelband
och hennes naglar växer galet mycket. Provade denna när vi var på Gran Canaria i början av
December och på den veckan gick mina naglar och nagelband från helt trasiga och skivade
till hela och jag upplevde det som att dom växte på sig rätt bra bara på den veckan.
Visst jag filade ner mina naglar så pass att det skivade var mer eller mindre borta.
Sen var en bidragande orsak till att mina naglar växte och fick "hela sig" för att jag inte jobbade.

Mitt jobb med all skit och där man nästan tvättar sina händer var tionde minut, påverkar
mina naglar väldigt negativt. Så när jag väl är ledig så är även mina naglar på semester.
I alla fall. Denna produkt fanns även med i detta paket och är den lilla metallasken i mitten
med citroner på. När man köper en sådan här ask får man alltid testa andra produkter och jag
har även fastnat för denna produkt som jag håller på vänstra bilden. Snacka om mjuka händer!
En riktig mirakelkur för fnasiga händer. Likaså alla dom andra produkterna på bilden.
(Förlåt min blåsvullna tumme, är en stor otursfågel)
Jag har faktiskt beställt en till sån ask för nagelbanden som är dubbel så stor som jag kommer att ha
på jobbet. Likaså en burk utav den här handkrämen fast i banandoft i stället för "mandelmjölk",
även den burken är större än den jag håller i. Jag gillar att det är naturliga produkter
och saknar många dåliga egenskaper andra hudvårdsprodukter innehåller. Rekommenderar stort!

Idag är det annars en lugn dag, till mestadels sambofri som dom flesta helgerna på vinterhalvåret.
Det är sista månaden nu innan dom flesta jakterna är slut, så det är bara till att stå ut.
Känner att jag faktiskt har börjat vänja mig vid att klara mig själv, och det är faktiskt rätt
skönt att bestämma själv vad jag ska göra om dagarna. Jag har ju ingen som hänger mig över
axeln och suckar när jag sitter vid datorn tex.

Så idag ska jag gå en långpromenad med hundarna. Åka till gymmet och träna det jag kan
göra utan min vänstertumme och sen bara vara.
Den här veckan som kommer, kommer jag att träna en hel del (förhoppningsvis).
I morgon ska jag till gymmet och dansa lite "Dansmix" (vad det nu innebär vet jag inte),
och kanske även ta lite andra pass innan det. Få se hur mycket tumme man måste använda bara.

På tisdag ska vi försöka börja med simning igen pappa, jag och Malin. Vet bara inte hur jag ska
klara det med min tumme men vi får se hur påfrestande det är.
Onsdag blir det Zumba och CT HIIT. Sen tar jag nog lite ledigt fram till på söndag igen.

Inga kommentarer: