lördag 6 januari 2018

Årets första inlägg


Det finns alldeles för mycket att berätta som jag ligger efter med nu, men
om jag ska kunna ta med allt det kommer vi aldrig komma fram till dagens händelser.
Därför skiter vi i det gamla och hoppa direkt på det fräscha och aktuella.

Strax innan nyåret kom ett hus ut som både Robin och jag är väldigt intresserade utav.
Det tråkiga är att utgångspriset är lite väl högt och redan på våran smärttröskel.
Vilket vi definitivt fick veta mer om när vi väl var hos banken häromdagen.
Fördelen med detta hus är att det redan har allt som vi eventuellt skulle behöva om vi så
bygger nytt, då hamnar vi ändå på samma prisklass och får ändå mer ur detta hus än vad vi får
vid en nybyggnation. Tankarna är överallt, först lät jag mig slås ned av nyheten att efter mars
kommer vi inte kunna äga ett så dyrt hus över huvud taget. Pga den nya amorteringslagen.
Vilket fick mig att tänka att då kommer vi heller inte kunna bygga ett hus.
Sen igår kom jag på mig själv, vi behöver ju inte bygga det mest fansy som finns.
Jag tänker absolut inte sjunka så lågt som till en Smålandsvilla. Det är säkert ett prisvärt hus
och funkar nog minst lika bra som vilket annat hus. Jag känner bara att kvalitén borde ju
vara därefter, och kvalité vill jag ändå ha så gott som möjligt.

Då kom jag att tänka på Anebygruppens Ekonomen serie.
Där skulle vi kanske kunna få oss ett hus och garage (som faktiskt är viktigast) utan att det
blir lite väl dyrt. Sa det till Robin, att det faktiskt inte är kört med hus.
Vi får bygga oss en "ekonomen" i så fall. Vilket han då berättade att han hade tänkt precis
samma sak.

Nu är det en vecka kvar till att den riktiga visningen av huset som vi är intresserade utav
äger rum. Vi fick en privat visning i nyår eftersom vi ändå är bekanta med säljaren.
Så nu är det bara att vänta och se om det blir det huset eller om 2018 är året vi bygger.
Oavsett vågar jag tro att vi i slutet av det här året antingen äger ett hus eller är på gång med ett.

Jag hoppas bara att inte lurar mig själv igen.

Inga kommentarer: