måndag 29 januari 2018

Halvcirkelkjol


Jag hade inte tålamod att vänta så jag sydde faktiskt klart kjolen i fredags.
Jag lyckades lossa tråden så pass att jag kunde slita bort dragkedjan utan att förstöra tyget.
Hade hoppats kunna ta lite vettiga bilder med kjolen idag, men när jag tittade ut så
ösregnade det utanför. Jag som hade en plan på att åka till någon strand och ta med någon retro
väska som rekvisita. Så blev det ju inte. En annan dag kanske.

Så idag har jag inte gjort så mycket. Kollat på The maze runner för första gången.
Köpte den filmen plus Maze Runner: The Scorch Trials (som var i samma DVD fodral)
från CDON för endast 74 kr. Har hört att många gillar dom filmerna. Så tänkte att jag
skulle ge det en chans även om jag länge har varit emot det. Jag har ju en tendens att
bli helt tokig i filmer i denna gener. Som tur var fångade inte historien mig så mycket
i detta fall. Kanske den andra filmen ändra på det, det får vi väl se.

Mina favoriter är fortfarande "The Hunger Games" och "The Twilight saga".
Första filmen i Divergent är en stor favorit men sen har det bara dött ut. Eftersom jag har läst
böckerna från Divergent series så kan jag säga att filmerna och då framför allt uppföljarna
efter första filmen är ingen höjdare. Då har jag ändå inte sett Alligiant. Det räckte liksom att jag såg
trailen för att jag mer eller mindre skulle vägra att se den. Jag kommer väl få lov att göra det
för eller senare. Jag har inte ens sett Insurgent mer än en gång, ändå så har jag filmen hemma.
Divergent däremot har jag nog sett 5-7 gånger. Är fortfarande inte trött på den.

Nä, nu ska jag äta lite fika innan jag ska byta om för att åka iväg på träning.
Idag blir det Tabata 45 minuter och sen Dansmix 45 minuter. Innan det ska jag också hinna
åka och köpa en blomma till min tekanna på bordet.

Ha det bäst!

Inga kommentarer: