fredag 26 januari 2018

Min lediga fredag


Började morgonen med alla rutiner man nu förtiden har. Åkte sedan iväg med mamma och
syster för att träna lite på gymmet. Efter det åkte vi till kupan på mina order.
Där hittade jag en hel del. Bland annat den här klänningen på bilden ovan, ett "festlinne",
två gudomligt söta koppar med fat, en tekanna som ska bli blomkruka på köksbordet, två
tyger och ett tillskärnings -mönster. Allt detta för 135 kr.

Kommer hem med alla dessa fynd och börjar med att smälta ner stearin i en kastrull för att
tillverka "ljuskoppar" utav dagens koppar. Dessa pryder nu vårat köksbord.
Efter det började jag att sy på en ny cirkelkjol utav tyget på bild nedanför. Denna ska
bli en lite längre modell. Jag hade varit klar med kjolen nu om inte dragkedjan hade kommit fel
medans jag sydde, och min uppsprättare otur nog blev utlånad idag.
Få fortsätta med den på måndag när jag är ledig igen.

Efter det bestämde jag mig för att ge mig ut för att fotografera lite. Packade in min lilla
kameraväska med kamera i bilen, lastade i Paxa och begav mig till åsen.
Gick en kilometer för att komma dit jag länge har velat fotografera vid. Hinner rigga upp allt,
ta en test bild och sen fotografera bilden ovan. Vad händer sen tror ni!
Jo kameran dör och jag kommer på att jag inte hade laddat upp batteriet, och att mina extra batteri
är i den stora kameraväskan. Muttrandes fick jag packa ihop allt igen för att sen
skamset gå den tråkiga kilometern tillbaka till bilen.
Tyvärr skulle jag inte hinna hem för att hämta ett nytt batteri innan solen var nere.

Så i stället åkte jag för att återvinna det jag hade i bilen.

Nu ska jag ta det lugnt resten av kvällen. Äta bakad potatis med räkröra till och bara
njuta innan min jobbhelg börjar.



Inga kommentarer: