lördag 4 november 2017

6D

I torsdags fick jag äntligen hem min nya kamera. Det blev snabbt till att packa upp den och ladda batterierna.
Till min förtjusning så funkade batteriet jag har i 7D:n även i den nya. Så jag han leka lite innan mina
föräldrar och min bror kom på lite tidig födelsedagsmiddag.

Vi bjöd dom på hembakad pizza. Min favorit är med salami, grön paprika, färska champinjoner och mozzarella.
Som tillbehör vill jag gärna ha bearnaise. 

Sen tog jag med den nya kameran till jobbet. Så under tiden vi stod och väntade på att korna skulle
mjölka klart, så rastade jag kameran lite snabbt. Fina pojken

Lilltösan blev den näst sista bilder för igår.

Igår kväll efter kvällsmjölkningen (som pappa bytte av mig vid) så åkte jag in till stan för att
bowla och äta grillbuffe med "Ung i lantbruket". Vi var väl 30 personer. Det var riktigt trevligt,
och det är alltid kul att umgås med likasinnade. Såna som förstår vad man pratar om och verkligen
kan relatera. Har upptäckt att jag trivs bäst i dessa människors sällskap. Framför allt när det handlar 
om att träffa nya människor. Man vet liksom vad man kan prata om utan att det blir så där stelt
och jobbigt. 

Idag är jag ledig och imorgon har jag morgonpass.
Jag har nu lekt lite med kameran och wifin igen. Provat appen som kan användas som
fjärrkontroll vid självporträtt osv. Det tråkiga är att den är lite seg, men man ser i alla fall
vart man har fokusen. Blev sugen på att klä ut mig till häxa och åka till 
granskogen eller till Österhorva, men det vart ju lite sent på tänkt nu.
Malin och jag ska iväg och träna om en timme. Blir lite tajt med tiden.

Får se om jag lyckas åka iväg senare i eftermiddag. Hade varit kul att få till någon riktig
halloweenbild. 

Inga kommentarer: