lördag 4 november 2017

Träningspass och godis, bra kombination



Jag köpte mig ett par nya joggingskor i söndags. Dom kostade lite mer än vad jag hade tänkt
mig men sen var det också 20 eller 25% rabatt på ett helt köpt. Jag blev rekommenderad att ta en
halv storlek större och det gjorde jag. Fick en springgaranti på 30 dagar. Vilket innebar att om det
inte funkade kunde jag byta ut dom. Provade dom i onsdags och tyckte inte alls om dom efter passet.
Mina ben var alldeles trötta och tunga i dom skorna... redan efter 10 minuter på rullbandet.
Så idag följde jag med mamma och syster in till stan för att byta till en annan storlek.

Dagens träningspass blev sen promenad på rullbandet i 53 minuter (Syrran hade inte lust att vänta på
mig 7 minuter till). Vilken skillnad det var på skon helt plötsligt! Jag gick nästan en timme på moln och hade lika mycket energi kvar efteråt. Att en halv storlek kan göra så mycket!
Sen blev det även lite styrka i form av TRX rodd, benpress, bröst fly och sen ville Malin
inte gymma mer. Jag hade gärna gjort lite till, men sånt är livet ibland.
Jag tycker det är tråkigt att träna, men jag känner mig alltid nöjd med mig själv efteråt.
Jag tycker ändå att det har gett mig lite resultat kroppsligt, och det är den stora motivationen.

Efter passet ville Malin att vi skulle handla till att baka macrones. Så vi stannade på
kvantum innan vi åkte hem. Onyttig som man är köpte man ju en liten påse godis.
Det kan ju alltid komma någon häxa eller vampyr.... vem vet, kanske ett spöke.
Då måste man ju vara väl förberedd...*smask smask* ;)
Macronerna ska vi försöka göra i morgon.

Nähe, om man skulle ta och duscha av sig lite kanske....
Trevlig halloween på er!


Inga kommentarer: