måndag 23 oktober 2017

Ledig måndag


Idag tog jag och rastade min kamera. Det var ju ett bra tag sen, men det är som vanligt svårt att
få till en perfekt bild. Blev inte så många bilder. Jag valde en lugn plats (trodde jag) och hade mer eller mindre börjat att fotografera tills vägen inte längre var lugn. Pappa kommer på 4-hjulingen.
Som ett fån står man där finklädd och fotograferar. Hade ju hoppats vara i fred.
Hinner knappt rigga upp allt igen fören jag hör traktorn komma mot mitt håll.
Blev till att rigga ner allt och flytta på sig. Dom hade visst bestämt sig för att flytta hem kalvkorna
och kvigorna i "grushålan" vilket innebar att den vägen inte skulle vara lugn idag inte.
Jag packade ihop allt igen i bilen och drog i stället hem.
Jag kunde inte fokusera om jag hela tiden skulle behöva flytta på mig.
Så sessionen blev väldigt kortvarig.

Nu är jag invirad i den varmaste filten och försöker redigera.
Ikväll blir det gymmet igen med syster och förhoppningsvis ska även mamma med.
Efter den här helgen har jag inte lyckats med att gå ner i vikt, trots mina hårda pass i förra
veckan. Jag ger inte upp, det är bara till att växla upp lite till.
Ikväll blir det i alla fall lite Zumba och globalyoga för dom andra.

Inga kommentarer: