måndag 11 september 2017

Syprojekt och svampfrossa

I helgen har det varit en massa strul med våran automatiska fodervagn,
och i lördags eftermiddag letade vi efter kvigor som hade rymt från sitt bete.
Det har ju regnat en hel del nu i en veckas tid och det drar ut mycket ström från batterierna 
till stängsel-aggregaten. Normala fall byter vi batteri på dom flesta betena på måndagar 
(eller tisdag) och på fredagen innan helgen. 
Tyvärr missades detta i fredags och då var fem kvigor ute på
fel sida. Som tur hittade mamma och jag dom resterande 24 längst upp på betet på rätt sida
om stängslet. Lättnad! Rymlingarna var snälla och gick på djurvagnen utan större
problem och är nu hemma.

Jag sydde även en svamppåse åt mamma i lördags mellan mjölkpassen och är väldigt nöjd
över denna. Några kanske redan har sett den på instagram. Annars finns en bild längst ner
i detta inlägg.

Igår kväll började på mitt andra lilla syprojekt och det var att göra en ny, ordentlig svamppåse
till mig själv och min korg. Satt och kollade på Jurassic Park 4 medans jag knåpade och sydde.
har aldrig sett hela filmerna av Jurassic Park och det blev ju inte så den här gången heller.
Men jag måste säga att jag älskar Chris Pratt! Han är så grym!
I vilket fall så sydde jag klart min lilla svamppåse nu på morgonen och jag är jättenöjd.
Visst inte helt klockrent sytt, och visst passformen är väl inte helt hundra, men det ser rätt
snyggt ut i alla fall. Tog ett tyg jag hade liggandes och som var färgglatt.
Ska sy en scarf till Paxa i samma tyg sen, tänkte jag.
Rosetterna är av ett skosnöre jag aldrig har använt som jag klippte till.

Vad jag ska göra mer idag.... Jag ska redigera lite bilder, igen. Träna Paxa på markeringen
av kantareller plus söket. Sen ikväll blir det volleyboll igen.
Ha det bäst vänner!





Inga kommentarer: