fredag 15 september 2017

Regn och drömhus


Det känns för tillfället som om det aldrig ska bli några dagars uppehåll från regn.
Vi har nämligen inte hunnit med att ta tredje skörden eller att ta hem all halm som ligger på backen,
och snart är det även dags för majskörning. Det blir intensiva veckor när det väl är uppehåll.
Vilket jag inte alls ser fram emot.

Dom senaste dagarna har jag gått i dagdrömmarnas land och suktat efter ett hus som vi
troligtvis aldrig kommer att kunna bygga.
Ja, möjligtvis om 5 år om jag får tillåtas att spara så mycket som jag har gjort det senaste året.
Robin och jag var inte överens om vi skulle ha 1 plans eller 1½ plans.
Tillslut får ju någon ge sig, och det här fallet blev det jag.
Så nu kollar vi 1½ plans hus och i onsdags hittade jag Mitt drömhus <--- länk.
Jag är så förälskad i detta hus nu, och det är sorgligt så in i norden att vi troligtvis inte har råd
med ett sådant.
Det tråkiga är ju nu att jag inte kan tänka mig något annat hus än just detta.
Det blir i alla fall svårt att övertyga mig om något annat.

Igår frågade Robin mig om jag var avis på honom och hans "nya" bil eftersom jag har
börjat inse att min lilla Golf börjar bli gammal och lite liten. (Har ju börjat kolla lite på blocket).
Jag svarade
- Nä, jag känner bara att inget händer i mitt liv just nu. Vi hittar inget hus och allt annat
hänger på att vi har ett hus. Jag känner att det enda som jag kan göra och påverka är
att köpa en "ny" bil. Då har det i alla fall något hänt.
Då klappade han mig lite och sa....
- Vi får sätta oss ner i helgen och kolla efter hus vi är intresserade utav och sen kontaktar
vi dom olika leverantörerna i veckan.

 Ja, vi får väl se om vi kommer fram till något i helgen.

Inga kommentarer: