lördag 9 september 2017

Svamp, hundar och kameror

Igår var det en hektisk dag när jag äntligen var lite ledig innan min jobbhelg.
Jag var och hälsade på min vän Fia och fick även träffa hennes lilla valp.
Efter att ha pratat ifatt åkte vi ut till skogs för att leta kantareller. Pälsklingarna var så klart också 
med. Kan säga att min lilla Golf var fullpackad, och jag tror bestämt att jag snart måste göra något 
åt den saken. Typ, skaffa en större bil. Men jag har ju sådan separationsångest inför detta.
I Vilket fall....
Vi hittade en väg som hade en hel del kantareller. Tiden bara sprang iväg och vi höll
nästan på att glömma att vi hade våra kameror med oss. På vägen hemåt körde vi igenom en liten
bokskog, och så klart var vi tvungna att stanna till där en stund.

Klockan står ju tyvärr inte stilla, utan helt plötsligt blev det stressigt för mig att åka hem.
Eftersom jag som vanligt råkar dubbelboka mig. Så jag tackade min käre gamle vän och
drog hemåt med en trött hund i framsätet, fastbältad. 

Hemma rensade jag snabbt lite kantareller sen dagen innan, och hoppade in i duschen.
Sen var det bara till att dra vidare till min andre gamle vän, som hade bjudit över mig på
lite myskväll med mat. Tyvärr har jag inte några bilder därifrån. Konstigt nog glömmer jag
alltid det när jag träffar Heddan. Vi har så mycket att prata om så tiden bara sprang iväg där
också. Tex så såg vi knappt något av filmen vi satte igång innan vi började äta.

Var rätt slut när jag kom hem igårkväll, och jag somnade på må-mangen.
Idag har jag som sagt jobbat och ska strax iväg igen för kvällspass.
Har hunnit sy ihop en tygpåse till mammas svampkorg, när jag egentligen skulle redigera
lite bröllopsbilder. Får bli en rejäl omgång redigering i morgon och på måndag.

Nä, ha det bäst!

Tack mina underbara vänner för en fantastisk fredag.
Ni är bäst!









Inga kommentarer: