måndag 28 augusti 2017

Veckans I-landsproblem


Okey, nu är det riktigt knepigt i huvudet på en igen.
Vet faktiskt inte om jag blir något klokare. Jag har ju velat på detta med ny kamera.
Nu har jag sparat ihop pengar så jag kan köpa uppföljaren till 6D:n
Stora frågan är hur vidare jag tar vatten över huvudet.
Behöver jag verkligen alla dom funktionerna som finns?
Vridbarskärm är ju inget problem längre då båda kamerorna har Wifi.
Det som talar för uppföljaren av 6D:n  är att den kan fotografera i intervaller.
Vilket betyder (om jag tänker rätt) att jag ska inte behöva hålla på med fjärrkontroll vid
varje bild, när jag fotograferar självporträtt.
Vilket skulle göra allt både snyggare och mer praktiskt.

Då skulle jag inte behöva slänga runt fjärrkontrollen hit och dit, och efter varje bild vara livrädd
att jag inte ska hitta den igen. Jag skulle inte behöva fundera vid varje bild över vad jag ska
göra, hur jag ska hålla händerna, hur jag ska stå. För går det på intervaller kan bilden tas mitt
i en rörelse som jag annars inte skulle ha fått till.
Det är väl egentligen den funktionen jag gillar mest.

Nu är det inte bråttom att bestämma sig längre, erbjudandet jag såg igår är idag borta.
Så är det att sova på saker ibland. Får se idag när vi är inne och klämmer på kameran
om jag känner någon "ha-begär". Det kanske blir årets födelsedagspresent till mig själv.
Förra året köpte jag mig en ny studsare, så måste ju göra något liknande i år igen. höhö.
Gäller att passa på medans man inte sitter på skulder, hus och med barn att underhålla.
Tills jag har bestämt mig så funkar ju min trogna 7D, även om det känns som om den
sviker mig ibland men det kan ju i för sig vara mitt fel också.

Inga kommentarer: